Seler naciowy w codziennej diecie

2019-04-28
Seler naciowy w codziennej diecie

Właściwości selera naciowego

Polska kuchnia bardzo dobrze zna bulwę selera. Jednak coraz większe grono swoich zwolenników zyskuje również zielona część tego właśnie warzywa. Uznaje się, że seler naciowy obowiązkowo powinien pojawić się w diecie osób, które się odchudzają. Właściwości selera polegające na wspieraniu spalania tłuszczu, co w trakcie procesu odchudzania jest bardzo ważne. Warzywo może pełnić również funkcję oczyszczającą organizm, usuwając niebezpieczne toksyny. Ponadto, dzięki włączeniu selera naciowego do codziennej diety, w sposób bezpośredni wpływamy na polepszenie procesów trawiennych. W tym miejscu wskazać również należy na fakt, iż właściwości selera naciowego oddziaływają nie tylko wewnętrznie na organizm, ale również zewnętrznie. Jako przykład można podać to, że nadaje włosom blasku, a także wpływają pozytywnie na ogólny stan skóry. Oprócz tego, obecność selera w jadłospisie stanowi swoistą gwarancję tego, że dostarczymy do organizmu sporej części niezbędnych witamin oraz składników mineralnych, jak na przykład: potas, wapń, czy też żelazo. 

Wartości odżywcze selera naciowego

Seler naciowy to bogate źródło witaminy E, B, C, A, zawiera również przeciwutleniacze oraz kwas foliowy. Bogactwo składników odżywczych zawartych w selerze naciowym ma nieoceniony wpływ na sprawne funkcjonowanie organizmu. 

Bardzo niska kaloryczność selera naciowego

Seler naciowy jest warzywem bardzo niskokalorycznym. W przeliczeniu na 100 g selera to jedynie około 5 kalorii, czyli naprawdę niewiele. Można zatem śmiało włączać seler naciowy do codziennej diety, bez obawy o zwiększenie liczby kalorii danego posiłku.

Jak wykorzystać seler naciowy w codziennej diecie

Wbrew pozorom propozycji na rozmaite dania z wykorzystaniem selera naciowego jest naprawdę wiele. Są to posiłki łatwe oraz do powtórzenia przez każdego. Jako ciekawostkę można w tym miejscu wskazać, iż łodyga selera naciowego bardzo często jest wykorzystywana jako zdrowa przekąska w ciągu dnia. Oprócz takiego właśnie sposobu podania, łodyga selera naciowego idealnie pasuje w duecie z wieloma sosami, a także na przykład z tradycyjnym hummusem. Co więcej, zdecydowana część dietetyków rekomenduje właśnie takie rozwiązanie żywieniowe, które polega na zastosowaniu selera naciowego jako typowej przekąski między posiłkami. Argumentem przemawiającym za takim stanowiskiem jest bardzo niska kaloryczność tego warzywa. Ponadto, seler naciowy posiada wiele właściwości, które mogą wzmagać apetyt, stąd poleca się podawanie selera jako przystawki, przed głównym daniem obiadowym. Ciekawą opcją jest zastosowanie selera naciowego w zupie. Świetnie się sprawdzi bowiem w zupach, tzw. kremach. Z kolei natomiast jako składnik sałatki, seler naciowy może nadać jej takiego efektu odświeżającego. Pamiętać należy o charakterystycznym, pikantnym smaku tego warzywa. Dzięki temu obecność selera naciowego, na przykład w sałatce może nadać jej zupełnie innego charakteru. Na marginesie podkreślić warto, że jest to warzywo (łodyga), które można jeść na surowo, nie wymaga zatem specjalnej obróbki. Dania z wykorzystaniem selera naciowego z reguły wykonuje się bardzo szybko. 

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel